Sonbaharda Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Sonbaharda Nasıl Beslenmeliyiz?

Sonbahar mevsiminde insanlar, hava değişiminden dolayı depresyona girme olasılıkları yükseldiğinden, hamurlu gıdalara ve abur cubur diye tabir ettiğimiz sağlıksız beslenmeye daha çok meyilli olmakta. Bu noktada depresyonun önüne geçebilmemiz için B vitamini grubu gıdaları tüketmemiz gerekiyor. Bu grubun içerisinde ise tam tahıllı ürünler, et ve süt ürünleri, kuru bakliyat, sebze ve meyveler yer alıyor.

Bağışıklık Sisteminizi Hangi Besinlerle Güçlendirebilirsiniz?

A vitamini açısından zengin olan kayısı, yumurta, karaciğer ve yeşil yapraklı sebzeleri tüketmekle işe başlayabilirsiniz. Örneğin, karaciğeri 14 günde 1 tüketebilirsiniz. C vitamini, maydanoz, kuşburnu, limon, çilek, greyfurt, yeşil sivri biber, karnabahar, karalahana, brokoli vb. sebze ve meyvelerde bulunmaktadır. E vitaminini de genelde bitkisel yağlardan, soya yağından ve yağlı tohumlarda bulunur.

Et, karaciğer, yumurta, badem içi, ceviz, elma, kuru bakliyat ve diğer et ürünlerinden çinko; böbrek, yürek, deniz ürünleri ve yumurtadan selenyum; muz, badem, ceviz, tahıl, fındık, fıstık, yeşil yapraklı sebzeler ve kuru bakliyatlardan magnezyumu rahatlıkla alabilirsiniz.

Bu gıdalar sonbahar ve kış mevsiminde rahatça bulunan besin maddeleridir. Bununla beraber metabolizmayı hızlandırmak için zencefil ve yeşil çay da içebilirsiniz.

Sağlıklı beslenme açısından günde 3-4 fincan çay veya kahve tüketilebilir. Bunun 2-3 fincanı mate çayı olursa daha iyi olur. Bunlarla beraber, sonbaharda bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için aynı zamanda antioksidan almamız gerekir. Antioksidan, vücudun içerisindeki oksitlenmeyi önlemeye çalıştığından dolayı bu besinler, hastalıklara daha az yakalanmamızı veya hastalıkları daha hızlı atlatmamızı sağlar.

Antioksidanın Bol Olduğu Sebze Meyveler

Domates, brokoli, yeşilbiber, kırmızıbiber, elma gibi genelde kırmızı ve yeşil renkli sebze ve meyvelerin yanı sıra limon, portakal, greyfurt ve bütün yeşil yapraklı sebzelerde antioksidan bolca bulunur. Antioksidan içeren besinleri bolca tüketmek sonbahar-kış aylarında yaşanan grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklara yakalanma riskimizi azaltacağı gibi bu hastalıkları çok daha hafif geçirmemizi sağlar. Bunun dışında gün içinde 15-20 dakika güneş ışığı almak d vitamini alacağımız gibi süt ve yoğurt tüketmek de kemiklerimizi güçlendirir.

Sonbahar Detoksunun Ayrıntıları

Sonbahar detoksu 3 gün yeterli olur. 3-5 günlük uygulamadan sonra vücut toksinlerden arındığı için, tekrar normal gıdaya geçtiğinizde fazlalıklarınızdan 1-2 kilo kadar gitmiş olacaktır. Detoks halsizliğe yol açtığı için en fazla 5 gün uygulayabilirsiniz. Detoks ile birlikte normal temponun biraz üzerinde, yarım saatlik bir egzersiz de faydalı olacaktır. Dengeli bir biçimde beslenme, egzersiz ve bolca su tüketimi de zaten sizi sağlıklı beslenmeye doğru itmiş olur. Detoksunuzu yaparken bir ürüne yönelmektense, bıkmamak ve uzun vadeli sürdürebilmek için değişik ürünlere yönelip yelpazenizi daha geniş tutabilirsiniz. Mesela her gün yeşil çay içmekte ısrar ederseniz kısa süre içerisinde bıkkınlık verebilir, ama bir gün yeşil çay, bir gün mate çayı, bir gün zencefil çayı şeklinde ikame yapmanız daha yerinde olur.

Sağlıklı Beslenmek İçin Bunlara Dikkat!

Sonbahar ile birlikte havaların soğumasıyla vücut direnciniz de düşer. Bu aylarda hava, çok ani değişimler gösterir. Bu ani hava değişimleri ile vücut direnciniz olumsuz etkilenir. Enfeksiyon hastalıkları sonbahar ve kış aylarında büyük bir artış gösterir. Doktorlar, enfeksiyon hastalıklarının, bağışıklığı zayıf kişilere çok rahat ulaşabileceğine ve bu hastalıklardan korunmamızın sağlıklı uyku ve sağlıklı beslenme ile mümkün olacağına dikkat çekiyorlar.

Vücudun Vitamin ve Mineral İhtiyacını Karşılamayı Unutmayın

İhtiyacınız olan protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineralleri ancak yeterli beslenme ile alabilirsiniz. A ve C vitaminleri, antioksidan vitaminlerdir. Bu vitaminler, bağışıklık sistemimizi güçlendirerek, hastalıklara karşı direnç kazandırır.

  • Yeşillikler, “C vitamini” deposu olduğundan bolca yeşillik yiyin.
  • Doğal meyve suyu için.
  • C vitamini yönünden zengin olan kuşburnu çayını bolca tüketebilirsiniz.
  • Öğün aralarında ve yemeklerde bolca salata tüketin.
  • Protein yönünden zengin olan besinleri tüketin! Protein yönünden zengin olan besinler, doku onarımı ve doku yapımını sağlar.
  • Özellikle süt, yoğurt, peynir, yumurta, et, tavuk ve balık gibi gıdalar proteinin açısından zengindir.