Sabahları Enerjik Uyanmanın 7 Altın Kuralı!

Mevsim geçişlerinde pek çok kişide meydana gelen yorgunluk, depresyon, uyku hali çoğu zaman hastalık belirtileri olarak düşünülse de tamamen hava değişiminin neden olduğu bir durumdur. Aniden soğuyan havalarda vücut, ısı dengesini sağlayabilmek için ek enerji sarf etmekte ve bu da kendimizi daha yorgun hissetmemizi sağlamaktadır.

Havaların soğuk olduğu dönemlerde sabahları enerjik uyanmak da oldukça zorlaşabiliyor. Sabahları enerjik uyanmak için beslenmenize ve uyku düzeninize dikkat etmenin yanında basit birkaç öneriye de başvurabilirsiniz. Bu öneriler:

  1. Her akşam aynı saatte yatmak ve sabah aynı saatte kalkmaya çalışmak uyku düzeninizi ayarlamaya yardımcı olmakla beraber biyolojik saatinizi çalıştırmanızın da en pratik yolu. Uyku düzeninizi ayarlamak kaliteli bir uyku uyumanız ve güne enerjik başlamanızı kolaylaştırır.
  2. Yatmadan önce içeceğiniz bitki çayları, süt veya bir bardak su rahatlamanızı sağlar. Ayrıca yemek yemeyi yatmadan en az 3 saat önceden sonlandırmalısınız. Yatmadan önce çok yağlı ve ağır şeyler yemekten kaçınmak kaliteli bir uykunun sırlarının başında geliyor.
  3. Uyandıktan sonra yüzünüzü yıkamak veya duş almak uyku mahmurluğunuzu üzerinden atmanıza yardımcı olur. Güne enerjik bir başlangıç yapmanızı sağlar.
  4. Güne protein ve kaliteli karbonhidrat içeren bir kahvaltı ile başlamak gün boyu halsiz hissetmenizi önler.
  5. Sabahları aynı zamanda magnezyum içeren besinler tüketmek enerjinizin daha hızlı yükselmesini sağlıyor. Tam tahıllı ekmekler ve kuruyemişler çeşitlerini kahvaltınıza eklemeyi unutmayın.
  6. Enerjik uyanmak için gün içinde tüketmeniz gereken diğer besinlerden somon ve uskumru balığı mükemmel bir omega 3 kaynağıdır ve protein, enerji veren B vitaminleri, magnezyum, potasyum ve D vitamini bakımından zengindir.
  7. Sabahları uyandıktan sonra egzersiz yapmak beyne oksijen gitmesine ve zihnin canlanmasına yardımcı olur.