10 Adımda Stres Yönetimi!

Stres Nedir?

Stres, fiziksel ve psikolojik olarak bizi zor durumda bırakan olaylar karşısında yeni bir alışma sürecine girmemizdir.

Stres düzgün çalışıyorken, enerjik ve tetikte hissetmenize yardımcı olur. Acil durumlarda stres hayatınızı kurtarabilir. Fakat aynı zamanda huzursuzluk, hoşnutsuzluk, heyecan, zorlanma ya da gerginlik yaratan uyarıların deneyimlenmesi ve bu uyarılara verilen tepkiler sürecidir. Gerginlik tüm hayatınızı olumsuz etkileyebilir. Bu etkilenmeyi en az seviyeye indirmek; insan sağlığı için son derece önemlidir.

Yapılan araştırmalar stresin, pek çok hastalığın başlamasında ve artışında sebep olduğunu göstermektedir. Baş boyun ve sırt ağrılarına, mide rahatsızlıklarına, sinirlilik, huzursuzluk, unutkanlık ve konsantrasyon bozukluğuna ve çoğu zaman aşırı yemeye sebep olur.

10 Adımda Stres Yönetimi!

Stresin sizi ve hayatınızı çok etkilememesi için başvuracağınız bazı yöntemler size yardımcı olacaktır;

  1. Kişinin önce kendini tanıması, stres altında kaldığı durumları belirlemesi stresle başa çıkmak için doğru bir adımdır.
  2. Stresle başa çıkmada gevşeme teknikleri oldukça faydalı olabilir. Kişiler gevşemeyi öğrendiklerinde, kaslardaki gerginlik ve otonom uyarılma azalır. Gevşemeyle birlikte kaygı ve gerilim azalırken enerjide belirgin bir artış görülür.
  3. Derin nefes alıp verme tekniği sinir sistemini sakinleştirdiğinden stres düzeyinin azaltılmasında faydalı olacaktır.
  4. Yürüyüş, hafif tempolu koşu, yüzme, bisiklete binme gibi egzersizlerin düzenli yapılması stres açısından olumlu sonuçlar vermektedir.
  5. Beslenme düzeninizde bazı değişiklikler yaparak mutluluk hormonlarınızı arttırabilirsiniz. Bu değişiklikler stresle daha kolay başa çıkmanızı sağlar. Birkaç önerimiz ise şöyle; Günde 2-3 litre su için, yiyecekleri yavaşça çiğneyin, gazlı içeceklerden olabildiğince uzak durun ve maden suyu tercih etmeye çalışın, meyve suları yerine doğal meyveleri tüketin, sabah kahvaltısı yapmaya özen gösterin, paket gıdaların tüketimini azaltın.
  6. Uykusuzluk başlı başına bir stres kaynağıdır. Uykunuzu almak stresle başa çıkmak için çok önemlidir.
  7. Birey, günlük yaşantıdan kaynaklanan stresi, iş ortamında iş arkadaşlarıyla, çevresindeki insanlarla geliştirebileceği sosyal ilişkilerle üzerinden atabilir.
  8. Hobilerinize vakit ayırın. Çeşitli etkinlikler stresinizi azaltabilir.
  9. Pozitif düşünmeye odaklanın.
  10. Bilişsel Terapi yöntemleri etkili olacaktır.